W co zapakować ubrania do wysyłki paczkomatem?

Doradza polski producent i eksporter opakowań kartonowych JANBOX.

Sprzedajesz odzież w sklepie internetowym? Przekonaj się, jak zapakować ubrania do wysyłki. Poznaj porady ekspertów i sprawdź, dlaczego warto zainwestować w dobre materiały pakowe. Postaw na solidne opakowania, taśmy i folie. Twórz paczki, które świetnie wyglądają i zadowolą Twoich klientów.

Opakowania do wysyłki ubrań

Zakupy w Internecie dostarczają konsumentom wiele radości. Przesyłki są niecierpliwie wyczekiwane i wzbudzają emocje. Co zrobić, by podtrzymać pozytywny nastrój kupującego i sprostać jego oczekiwaniom? Potrzebne są dobrej jakości opakowania na ubrania. Pamiętaj, że liczy się zarówno wygląd paczki, jak i jej funkcjonalność. Właściciele sklepów najczęściej decydują się na spersonalizowane kartony, które posłużą do budowania wizerunku marki.

Ochrona przed uszkodzeniem

Priorytetem każdego sprzedawcy jest ochrona towaru przed uszkodzeniem w trakcie transportu. Upewnij się, że wybrane przez Ciebie opakowania do wysyłki ubrań są wykonane z solidnych materiałów. Przesyłki narażone są na działanie wielu różnych czynników, takich jak zmienne warunki atmosferyczne, przerzucanie w samochodzie i na sortowni lub upadki z wysokości. Warto zatem zabezpieczyć je na kilka sposobów. Przydadzą się:

- taśmy do sklejenia brzegów kartonu lub koperty, zabezpieczające przed ich otworzeniem się w trakcie transportu lub sortowania,
- bezbarwna folia do pakowania ubrań, która nie dopuści do przedostania się wilgoci do wnętrza paczki,
- wypełniacze, dzięki którym przedmioty pozostają na swoich miejscach, nie obijają się o siebie i znajdują się w bezpiecznej odległości od ścianki pudełka,
- specjalistyczne kartony lub koperty do wysyłki ubrań.

Wiele zależy od rodzaju wysyłanego towaru. Pod pojęciem odzieży kryją się duże i małe przedmioty, takie jak sukienki, rękawiczki, buty, czapki i bielizna. Każdy z tych produktów może wymagać nieco innego traktowania.

Gabaryt przesyłki

Szczególną uwagę trzeba zwrócić na gabaryty przesyłki. Jeśli zastanawiasz się, w czym wysłać paczkę przez paczkomat, najpierw sprawdź wymogi przewoźnika. Wyróżnia on trzy kategorie gabarytów. Ma to na celu idealne dopasowanie wymiaru paczek do skrytek. Im większa przesyłka, tym wyższa cena przewozu. Największą popularnością wśród sprzedawców cieszą się opakowania w gabarycie A, których maksymalne wymiary nie przekraczają 8 x 38 x 64 cm. W tej kategorii swobodnie mieszczą się drobne akcesoria, takie jak kolczyki, okulary przeciwsłoneczne i rękawiczki oraz lekka odzież z cienkich materiałów.

Jeżeli klient wybrał więcej przedmiotów lub zamówiony przez niego towar zajmuje więcej miejsca, odpowiedni będzie gabaryt B lub największy karton do paczkomatu. W pierwszym przypadku maksymalne wymiary nie przekraczają 19 x 38 x 64 cm, w drugim 41 x 38 x 64 cm. Te opcje doskonale sprawdzają się do przesyłania butów, zimowych płaszczy, grubych swetrów, kapeluszy i rozbudowanych zestawów ubrań.

Wygląd paczki

Przy zakupach odzieżowych estetyka ma wyjątkowo duże znaczenie. Klienci są bardziej skłonni do oceniania detali, bo chcą czuć się atrakcyjnie, a jakość i renoma marki wpływa na ich osobiste poczucie satysfakcji. Ładna sukienka w eleganckim opakowaniu z pewnością zrobi lepsze wrażenie od przeciętnej przesyłki. Jak zapakować paczkę, by wyglądała stylowo? Sprawdzonym rozwiązaniem jest nadrukowanie logo na kartonie. Taka grafika przyciąga wzrok i pozwala wyróżnić się wśród konkurencji. Możesz postawić również na ekologiczne wypełnienia, które są szczególnie doceniane przez klientów interesujących się losem środowiska naturalnego.

Na wygląd przesyłki wpływa też jakość tektury. Warto postawić na opakowania wyprodukowane z kilku warstw materiału. Nie tylko lepiej chronią one przedmioty przed uszkodzeniem, ale także prezentują się dobrze nawet w przypadku długiego transportu. Są wolne od zagnieceń i zarysowań. Dzięki temu wywołują pozytywne pierwsze wrażenie u konsumenta.

Jak zapakować ubrania do wysyłki?

Właściciele sklepów, którzy realizują dużą liczbę zamówień, muszą dobrze przygotować się do pakowania towarów. Najlepiej rozpocząć od skompletowania wszystkich akcesoriów. Niezbędne będą kartony i koperty do wysyłki w różnych rozmiarach. Na magazynie przydadzą się opakowania w gabarycie A, B i C. Ponadto trzeba zainwestować w folie i taśmy do ubrań. Artykuły można spersonalizować zgodnie ze swoimi potrzebami, decydując o ich wymiarach, kolorach i funkcjonalności. Używając paczkomatu, trzeba też zwrócić uwagę na czytelność etykiety oraz wybór odpowiedniej skrytki. Dla profesjonalnego zabezpieczenia przedmiotów przed uszkodzeniem warto zainwestować w wypełniacze zapobiegające przesuwaniu się przedmiotów wewnątrz opakowania.

Taśmy, folie i koperty do wysyłki ubrań

Zadbaj o swoich klientów i dostarczaj im pięknie zapakowane produkty. Wykorzystaj najlepsze akcesoria do wysyłki ubrań i przestrzegaj zaleceń przewoźnika. W przypadku dostawy paczkomatem pamiętaj, by przygotować paczkę w odpowiednim gabarycie. Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami. Stworzymy rozwiązania idealnie dopasowane do potrzeb Twojej firmy.