Jak efektywnie dotrzeć do klientów zagranicznych?

  Wiele firm zadaje sobie to pytanie a tylko część z nich przechodzi od pytania do działania.

  Często wydaje nam się, że znalezienie potencjalnego kontrahenta to trudne zadanie. Okazuje się, że wcale nie musi tak być, jeżeli podejdziemy do tego we właściwy sposób.

  Duże firmy, korporacje mają ułatwione zadanie posiadając rozbudowaną siatkę handlowców, którzy docierają niemal do każdego miejsce. A co ma zrobić mała i średnia firma, która nie jest w stanie zatrudnić sprzedawców w każdym zakątku kraju? Każda firma ma swoje sposoby radzenia sobie z tą kwestią. Jedną z wielu opcji jest współpraca z zewnętrzną firmą, która potrafi w szybki i sprawny sposób dostarczyć bazę firm potencjalnie zainteresowanych daną ofertą, przeprowadzić badanie rynku aby dowiedzieć się czego oczekują potencjalni partnerzy a także przedstawić wstępną ofertę firmy.

  Korzystanie z firm zewnętrznych (outsourcing) jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne i przynosi firmie wymierne korzyści. Mając jasno sprecyzowaną grupę klientów, do których chcemy dotrzeć otrzymujemy gotową bazę danych posiadającą wiele ważnych dla nas Informacji. I tak na przykład są to nazwa firmy, telefon, adres, e-mail, strona www, osoba zarządzająca lub osoba piastująca określone stanowisko, obrót, liczba zatrudnienia, flota samochodowa i wiele innych składowych.

  Często klienci mają bardzo sprecyzowane dane, które chcieliby pozyskać takie jak: rodzaj używanego oprogramowania w firmie, szczegóły dotyczące działu księgowego, osoba decyzyjna w dziale logistyki lub zakupów. Tego rodzaju dane pozyskiwane są dodatkowo na rzecz danego klienta poprzez działania telemarketingowe. Dzięki temu klient nie musi zatrudniać dodatkowych osób do wykonywania tego rodzaju działań, jego dział handlowy może zająć się tym co potrafi najlepiej a dział marketingu przygotowywać kampanie.

  Dla przykładu, firma transportowa szukająca nowych klientów może skorzystać z odpowiedniej bazy danych potencjalnych klientów w Polsce i za granicą. Dlatego wysyłając zapytanie do firmy zajmującej się marketingiem bezpośrednim otrzyma listę firm z wybranego obszaru, kraju. Mogą to być np. firmy produkcyjne, eksportowe, sprzedaż wysyłkowa, które spełniają określone wytyczne. Klient określa czy chce skontaktować się z nimi telefonicznie, mailowo czy wysłać ofertę adresową. Jeżeli sama nie jest w stanie zająć się fizycznie kontaktem może to zlecić zewnętrznej firmie aby otrzymać informacje, która z firm jest ostatecznie zainteresowana szczegółową ofertą, spotkaniem z reprezentantem firmy.

  Taka współpraca daje wymierne korzyści gdyż skraca drogę dotarcia do klientów, odciąża sprzedawców, którzy nie muszą przeszukiwać Internetu w poszukiwaniu odpowiednich firm jak również pozwala pozyskać dużo ważnych dla firmy informacji.

  Działania firm w kierunku dotarcia do klientów w Polsce zależą od wizji firmy, branży i możliwości budżetowych. Sytuacja ma się inaczej gdy mówimy o pozyskiwaniu klientów zagranicznych. Dla wielu firm podstawową barierą jest język, nieznajomość rynku oraz strach przed nieznanym. Nawet bardzo dobre marki mają kompleks bycia polską marką. Jest to bardzo mylne i niepotrzebne spojrzenie gdyż coraz więcej firm działa na rynkach zagranicznych otwierając drogę innym.

  Branże takie jak budowlana, meblarska, spożywcza mają wiernych odbiorców na całym świecie. Bycie jedną z nich jest na wyciągnięcie ręki. Aby dobrze przygotować się do wejścia na dany rynek należy min. przeprowadzić badanie rynku, konkurencji, zapoznać się z istniejącymi oczekiwaniami naszych potencjalnych odbiorców tj. termin dostawy, rozpatrywanie reklamacji, jakość produktu/usługi oraz oczywiście cena. W wielu przypadkach polskie produkty są wysokiej jakości i w bardzo dobrej cenie co bez wątpienia jest atutem naszych przedsiębiorców.

  Warto skorzystać z możliwości jakie daje Współpraca z firmą zewnętrzną w zakresie zagranicznych baz danych, kampanii telemarketingowych, badań i rozwoju produktu. Do odpowiedniego zaplanowania i przeprowadzenia kampanii zagranicznej potrzebna jest dobra znajomość rynków zagranicznych i można z tej wiedzy skorzystać tylko dzięki współpracy z doświadczoną firmą.

  Budowanie marki na rynkach zagranicznych jest możliwe niezależnie od wielkości firmy!

Global Trade Marketing Ltd
Kontakt: Agnieszka Chappenden
Tel: +48 505 042 960
[email protected]