Informacja prasowa BPC

   Business Penetration & Consulting (BPC): Debata Ekspercka - Branża Odzieżowa, Spożywcza, Metalowa

   Badania wskazują, że w roku 2012 działalność gospodarczą zawiesiło ok. 3760 podmiotów branży odzieżowej. Pomimo trudnej sytuacji finansowej - 31% firm deklaruje, że w 2013 roku zainwestuje w IT i  oprogramowanie wspierające zarządzanie.


   18 czerwca br. w łódzkim hotelu Holiday Inn BPC zorganizowało kolejną Debatę Ekspercką, nakierowaną tym razem na branżę odzieżową i jej problemy związane z aktualną pozycją na rynku w kontekście informatyzacji. Do dyskusji zaproszono menadżerów przedsiębiorstw produkcyjnych, osoby odpowiedzialne za informatyzację firm takich jak: Olimpia SA, Spółdzielnia Inwalidów „Tęcza”, Marko-Kolor, Instytut Włókiennictwa jak również dostawców rozwiązań informatycznych klasy ERP – Zeto Opole oraz Axacom Sp. z o.o.
 
   Konkurencyjny import tekstyliów, słabszy popyt na towary na rynku krajowym, mniejsza ilość zamówień – to jedynie kilka czynników odpowiedzialnych za aktualną sytuację producentów wyrobów tekstylnych i odzieży w Polsce - tłumaczyli przedsiębiorcy na Debacie Eksperckiej branży odzieżowej.
 
   Eksperci wiele uwagi poświęcili zagadnieniu uczciwości i rzetelności dostawców. Szczególnie niepokojącym zjawiskiem dla rozmówców jest opracowywanie niekompletnych ofert handlowych. Dostawcy nie przedstawiają wymagań sprzętowych dla wprowadzenia rozwiązania informatycznego, co przekłada się w konsekwencji na znaczny wzrost realizacji projektu – mówi Iwona Gajda, Prezes Zarządu BPC.

   Analitycy BPC przedstawili dane statystyczne, z których wynika, że obszary, w których kluczową rolę odgrywa informatyzacja to m.in.  przepływ informacji pomiędzy centralą a sklepami, księgowość, sprzedaż, zamówienia, CRM, planowanie promocji, gospodarka magazynowa oraz produkcja.

  W dyskusji omówiono  szereg problemów związanych z informatyzacją przedsiębiorstw produkcyjnych branży odzieżowej:

  • Poruszono kwestię braku świadomości zarządów przedsiębiorstw, co do korzyści wynikających z wdrożeń zaawansowanych systemów IT. Eksperci stwierdzili, że Zarządy priorytetowo traktują zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń wspierających produkcję, natomiast inwestycjom w IT nadają najniższe priorytety
  • Przeanalizowano obszary merytoryczne przedsiębiorstwa produkcyjnego branży odzieżowej, które wymagają zastosowania specjalistycznych rozwiązań informatycznych. Eksperci wskazali, że trudno znaleźć obecnie na rynku polskim rozwiązania zintegrowane, dedykowane tej branży
  • Omówiono I etap procesu wyboru rozwiązania ERP w trakcie, którego prezentowane są systemy i opracowywane oferty cenowe.


   Eksperci stwierdzili, że najważniejszą przeszkodą w doborze odpowiedniego rozwiązania jest zatajanie przez przedsiębiorców budżetu na wdrożenie, nieznajomość celów wdrożenia przez Zarząd przedsiębiorstwa oraz delegowanie do rozmów z dostawcami osób nieprzygotowanych merytorycznie.

   Na przestrzeni ubiegłego półrocza BPC zorganizowało także Debaty Eksperckie branży spożywczej i metalowej, na której eksperci położyli nacisk m.in. na:

  • Złe praktyki w opracowywaniu zapytań ofertowych gdzie w  efekcie powstają listy tzw "TAK – ów" a przedsiębiorstwa przepłacają za rozwiązania
  • Brak zaangażowania działów IT w procesy wyboru rozwiązań
  • Temat manipulacji dostawców na etapie tworzenia umowy z przedsiębiorstwami
  • Została poruszona kwestia kompetencji zespołów wybierających systemy oraz zaangażowania zewnętrznych służb
  • Zwrócono uwagę na liczne pułapki obecne w trakcie prezentacji rozwiązań oraz na etapie sprzedaży.


   Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową relacją z Debat Eksperckich wraz z fotorelacją dostępnych na stronie BPC: http://synergia-it.pl/

Katarzyna Lindner
Specjalista ds. Public Relations
__________________________
Business Penetration & Consulting Sp. z o.o.
40-158 Katowice, ul. Jesionowa 22/27,
tel./fax (32) 777-15-01 tel.kom. 660-193-098
www.it-penetration.pl