Drogą wodną do Belgii i Anglii - wykonanie przez Universal Transport

Bez presji czasu, za to pewnie, bezpiecznie i ekologicznie dwa elementy instalacji dla zakładów stalowych wyruszyły na początku września w podróż na miejsce przeznaczenia do Belgii i Anglii. Transport zaplanował, zorganizował i przeprowadził czeski oddział Universal Transport w Pradze.

Pierwszym etapem był transport samochodem ciężarowym z zakładu w Słowacji do portu w Bratysławie. Tam te 25-cio i 36-cio tonowe elementy zostały załadowane na statek żeglugi śródlądowej, którym wyruszyły kanałem Ren-Men-Dunaj w kierunku Morza Północnego. Do odbiorcy w Belgii dotarły bezpośrednio drogą wodną, gdyż posiada on na swoim terenie dostęp do wody.

By przewieźć ładunek dalej do Anglii, konieczne było użycie innego rodzaju środków transportu. W porcie w Rotterdamie zespół Züst & Bachmeier zajął się przeładunkiem ze statku żeglugi śródlądowej na statek morski. W Anglii element instalacji został ponownie załadowany przy pomocy dźwigu przejezdnego na samochód ciężarowy, i dostarczony do odbiorcy. Towar był w drodze prawie miesiąc.

Burkhard Jung, Prezes zarządu Universal Transport Praha, mówi: „Statki nie są wprawdzie najszybszym środkiem transportu, ale są wręcz predystynowane do transportu dużych i ciężkich ładunków. Poza tym dzięki wybranej trasie mogliśmy przewieźć przez większą część odcinka dwie przesyłki jednym statkiem. Ładunek zbiorowy XXL, można powiedzieć.”