INFORMACJA PRASOWA
19.08.2016 R.
Baltic Business Forum 2016
Kiedy firma jest gotowa do ekspansji na rynki zagraniczne? Czy można prowadzić biznes bez kapitału? Jak poszukiwać i zatrudniać w Polsce pracowników z zagranicy? Zapraszamy na Baltic Business Forum 2016 – Świnoujście, 14-16 września 2016 r.
Wielu polskich przedsiębiorców może zwiększyć swoje dochody, rozszerzając działalność na rynki zagraniczne. Niewielu ma jednak tę świadomość i wie, jak tego dokonać. Dostrzegli to organizatorzy Baltic Business Forum (BBF). – Małych i średnich firm nie stać na sfinansowanie analiz zagranicznych rynków. zorganizowanie dalekich wizyt studyjnych czy przestudiowanie prawnych zasad prowadzenia działalności w danym państwie – mówi Jacek Piechota, były minister gospodarki, pomysłodawca BBF. – Dlatego o szansach i możliwościach, ale i zagrożeniach w ekspansji na obce rynki mówimy na naszym forum. Już nie trzeba odbywać kosztownych wyjazdów do Gruzji czy Kazachstanu, wystarczy przyjechać do Świnoujścia – zachęca.
Gruzja była gościem honorowym BBF w ubiegłym roku. W tym w roli tej wystąpi Turcja, którą w Świnoujściu reprezentować będą przedstawiciele administracji rządowej, związki branżowe, przedsiębiorcy i inwestorzy. – Z niemal 75 mln mieszkańcami Turcja jest jednym z najbardziej chłonnych rynków zbytu Europy i Azji. Dlatego chcemy odkryć ją przed polskim biznesem, zwłaszcza małymi i średnimi podmiotami – tłumaczy Jacek Piechota. Na forum zaprezentowany zostanie wielki program infrastrukturalny realizowany na obchody 100-lecia powstania Republiki Tureckiej, który obejmuje budowę m.in. linii kolejowej wysokich prędkości, olbrzymiego lotniska dla Turkish Airlines oraz Kanału Stambulskiego. W tych, ale i wielu innych projektach inżynieryjnych, wydobywczych czy energetycznych z sukcesami uczestniczyć mogą także polskie firmy, co udowadniają Rafako czy Kopex. Na tureckim rynku obecni są też inni polscy czempioni: Asseco, Solaris, Selena, Mokate, Maspex Wadowice, Ursus czy Grupa Azoty. Menedżerowie, którzy zdobyli już doświadczenie w pracy w Azji Mniejszej, podzielą się swoją wiedzą i praktycznymi wskazówkami z gośćmi BBF.
W programie tegorocznego forum zaplanowano też sesje o energetyce, transporcie morskim, przemyśle wydobywczym czy rynkach kapitałowych. Specjalną ścieżkę tematyczną przygotowano z myślą o samorządowcach. Zaprezentowane zostaną więc dobre praktyki w dziedzinie projektów publiczno-prywatnych oraz źródła ich finansowania w nowej unijnej perspektywie budżetowej. – Na przykładach z Francji, Niemiec, Skandynawii, ale i Polski pokażemy też, jak usprawniać działanie samorządów przy wykorzystaniu nowych technologii. Zajmiemy się inteligentnymi systemami zrządzania, e-administracją oraz e-edukacją, ale i związanymi z tym cyberzagrożeniami – mówi Piechota. Przedstawiciele największych firm świadczących usługi dla biznesu podpowiedzą ponadto samorządowcom, jak przygotować ofertę dla inwestorów z tego sektora gospodarki.
W ramach każdej z kilkunastu zaplanowanych sesji zaprezentowanych zostanie kilka studiów przypadków. Wymiana doświadczeń jest bowiem istotnym elementem świnoujskiego forum. – Wychodzimy z założenia, że praktyka najlepiej weryfikuje teorię. Dlatego odsłonimy anatomię projektów, które odniosły sukces, ale i tych zakończonych porażką. Korzystając z bogatych doświadczeń naszych partnerów, podpowiadamy jak działać skutecznie – wyjaśnia Jacek Piechota.
Baltic Business Forum odbędzie się w Świnoujściu w dn. 14-16 września 2065 r. Już dziś można zgłosić swój udział w imprezie wypełniając formularz na stronie www.balticbusinessforum.eu. Opłata rejestracyjna wynosi 200 zł netto i zawiera udział we wszystkich sesjach i panelach, materiały konferencyjne, lunche i przerwy kawowe. Szczegóły na www.balticbusinessforum.eu
- Gospodarka
- Eksport
- Współpraca z zagranicą
- Finanse, podatki, pieniądze
- Fundusze europejskie, dofinansowywanie inwestycji
- Informacje warte uwagi
- Budownictwo
- Rolnictwo, artykuły spożywcze
- Rozwój regionalny, inwestycje w Polsce
Informacje warte uwagi
Baltic Business Forum 2016
Zobacz również:
Niewidoczne zawiasy w oknach drewnianych
Wprowadzenie niewidocznych zawiasów dla okien drewnianych to znaczący krok naprzód...
Eksport - jakich błędów należy unikać?
Brak odpowiedniej strategii marketingowej i reklamowej może ograniczyć potencjał sukcesu na rynkach międzynarodowych...
Przed rozpoczęciem eksportu, jakie czynniki warto przemyśleć?
Selekcja produktów eksportowych to kluczowy element strategii eksportowej...
Jakie produkty spożywcze Polska eksportuje na rynki zagraniczne?
Oto główne i najważniejsze kategorie produktów spożywczych, które Polska eksportuje...
Polski eksport w styczniu i lutym 2024
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w styczniu - lutym 2024 r...
Czy Niemcy doceniają polskie produkty rolno-żywnościowe?
Niemieccy konsumenci wyraźnie doceniają bogactwo i świeżość polskich produktów rolno-żywnościowych...
Pomoc
Jeżeli nie znalazłes poszukiwanego produktu, firmy, usługi lub wyniki wyszukiwarki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące to napisz do nas czego szukasz lub potrzebujesz. Wyślemy twoje zapytanie bezpośrednio do zainteresowanych firm.
Napisz do nas