Wiceminister Henclewska o roli konsumenta w życiu gospodarczym

- Dziś obchodzimy 50-lecie prac analitycznych, jakie prowadzi Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK). Ich wyniki pokazują zmieniające się trendy w gospodarce oraz zmiany zachodzące na unijnym rynku - powiedziała wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska otwierając konferencję „Konsumpcja a rozwój regionów”. Spotkanie odbyło się 14 stycznia 2011 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Wiceminister Henclewska podkreśliła, że wraz z dynamicznym rozwojem światowej gospodarki zmienia się także rola i postrzeganie konsumentów. – Dzięki badaniom Instytutu możemy śledzić współczesne problemy rynkowe oraz miejsce konsumpcji w zmieniającej się społeczno-gospodarczej rzeczywistości – powiedziała.

Zdaniem wiceminister wzrasta także świadomości i aktywności konsumentów, a wpływ na ten proces ma m.in. szeroki dostęp do informacji. - Duże znaczenie w tym zakresie odgrywa też jednolity rynek europejski i regulacje prawne, które przywiązują dużą wagę do ochrony konsumenta – dodała wiceminister Henclewska.

W opinii Prof. Anny Olejniczuk-Merty z IBRKK jednym z głównych zadań Instytutu jest analiza rynków branżowych. - Opinie przedsiębiorców i menedżerów na temat nowych produktów pozwalają nam określić nowe trendy w zakresie behawioryzmu czy demografii. Mam nadzieję, że będą one nadal pomocne również ekspertom MG, przygotowujących analizy rynkowe – powiedziała prof. Olejniczuk-Merta

***

Organizatorem konferencji „Konsumpcja a rozwój regionów” był Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur (IBRKK). Patronat honorowy nad impreza objął wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Spotkanie zorganizowano z okazji 50 rocznicy badań IBRKK nad konsumpcją.