Koniunktura gospodarcza - usługi Maj 2011

   W maju w większości badanych grup przedsiębiorstw usługowych koniunktura oceniana jest optymistycznie. Najlepiej koniunkturę oceniają jednostki usługowe z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa (nieco gorzej niż w kwietniu i podobnie jak przed rokiem) oraz – w mniejszym stopniu – z sekcji informacja i komunikacja (podobnie jak przed miesiącem i przed rokiem). Najbardziej pesymistyczne, gorsze od odnotowanych w maju zeszłego roku i zbliżone do sygnalizowanych w kwietniu bieżącego roku, oceny koniunktury zgłaszają jednostki z sekcji pozostała działalność usługowa.

   Ze wszystkich jednostek usługowych objętych badaniem, najczęściej brak barier w prowadzeniu bieżącej działalności zgłaszają firmy prowadzące działalność związaną z obsługą rynku nieruchomości (20,6%). Najrzadziej brak barier wskazują przedsiębiorstwa usługowe z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa (1,7%). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa zgłaszające bariery związane są z: konkurencją firm krajowych oraz — w mniejszym stopniu — kosztami zatrudnienia, wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu, niejasnymi i niespójnymi przepisami prawnymi, niedostatecznym popytem.