System pozwala na ciągłą komunikację z pojazdem, jest doskonałym narzędziem wspomagającym nadzorowanie floty pojazdów, zarówno obniżającym koszty zarządzania jak i elementem zwiększającym bezpieczeństwo kierowców.
Lokalizacja pojazdu.
Kontrola paliwa.
Charakterystyka stylu jazdy kierowcy.
Optymalizacja czasu pracy.
Identyfikacja kierowców.
Nadzór ładunków i ich bezpieczeństwo.
Alerty - natychmiastowe powiadomienie o problemach.
Szczegółowe raporty.
IRGA GPS to nowoczesny system wspomagający sprawne zarządzanie flotą pojazdów, w której mogą
znajdować się zarówno samochody z instalacją analogową jak i CAN.
Informacje pozyskiwane są dzięki połączeniu z serwerem, który gromadzi i przechowuje dane przekazane
z zamontowanego w pojeździe terminala. Dane przesyłane są do serwera za pomocą GPRS przy użyciu
sieci operatora telefonii komórkowej.
Przy tworzeniu systemu zostały wykorzystane wieloletnie doświadczenia we współpracy z
przedsiębiorstwami Polskimi i Europejskimi. Produkt posiada certyfikat CE oraz homologację E10 zgodnie
z Europejskimi przepisami regulującymi zasady tworzenia tego typu systemów.
W skład systemu wchodzą następujące elementy:
1. Aplikacja:
2. Terminal GPRS:
3. Moduł CAN Logistic:
Poprzez podłączenie do magistrali CAN możliwe jest odczytywanie wszystkich parametrów z
samochodów. Nie ma potrzeby instalowania sond, dodatkowych elementów, aby precyzyjnie odczytać
zużycie paliwa obroty silnika, nacisk na pedał gazu itp. Odczytywane są wszystkie dane, które zawiera
CAN Logistic, np.: stan otwarcia drzwi, włączenia świateł, hamulca ręcznego, tempomatu, tachograf
cyfrowy, roboczogodziny, obroty silnika, nacisk na oś, łączne zużycie paliwa, zużycie paliwa (precyzyjna
informacja o paliwie bezpośrednio wtryśniętym do zbiornika).
Gdzie aktualnie znajdują się pojazdy i z jaką prędkością się poruszają? Czy na pewno wykorzystywane są tylko do powierzonych kierowcom zadań ?
System dokładnie rejestruje aktualną pozycję pojazdu, prezentuje przebyte trasy, miejsca, które odwiedzają kierowcy oraz czas poświęcony klientowi. Szybko można oszacować np. ile czasu zajmie dostarczenie towaru oraz dojazd do klienta. Przy okazji pokazywana jest prędkość, z jaką kierowca przebył wyznaczoną trasę. Weryfikujemy dodatkowo czy pojazd lub maszyna zostały użyte w sposób nieuprawniony (np. przewiezienie samochodem ciężarowym prywatnej ankiety do oddalonego o 180km punktu). To wszystko przedstawione jest na komercyjnych mapach Polski i Europy firmy Google. Z doświadczenia wynika, że zastosowanie Systemu Zarządzania Flotą powoduje redukcję nieautoryzowanych tras średnio o 90%.
Ile jest paliwa w zbiorniku? Jaka jest charakterystyka jego zużycia? Jakie jest średnie spalanie? Czy paliwo zawsze tankowane jest do zbiornika?
IRGA GPS prezentuje informacje o aktualnym stanie paliwa, tankowaniach oraz miejscach gdzie ono się odbywało. Umożliwia to natychmiastowe reakcje na nietypowe zdarzenia jak np. gwałtowny spadek poziomu paliwa, który może świadczyć o jego kradzieży. Raporty tankowań przedstawiają ile paliwa zużył silnik samochodu, a ile zatankowano. Umożliwia to porównanie faktur na zakup paliwa z zarejestrowanymi w systemie danymi. Doświadczenia Klientów wskazują na oszczędności paliwa średnio o 15%.
Jakie są obroty silnika? Jaki jest styl jazdy kierowcy i jaki ma to wpływ na większą szkodliwość i nadmierne zużycie samochodu i paliwa? Czy kierowcy w firmie często przekraczają prędkość?
Największe oszczędności osiąga się poprzez stałą kontrolę. Prezentacja danych (w szczególności dotyczących przekroczenia wartości dopuszczalnych)takich jak prędkość pojazdu, obroty silnika, nacisk na pedał gazu czy temperatura silnika umożliwia natychmiastową reakcję i zwrócenie uwagi kierowcy na nieoptymalne wykorzystywanie pojazdu.
Skutkuje to ograniczeniem kosztów przejazdu. U jednego z naszych Klientów zmniejszenie zużycia paliwa z 36 litrów/100km do 31 litrów/100km. Oszczędności miesięczne to nawet 1000 litrów przy przebiegu 20.000km. Analiza raportów przebytych tras, porównanie jazdy kilku kierowców pozwala dokładnie zbadać, jaki jest wpływ sposobu jazdy na zużycie paliwa, a także samochodu. Stały monitoring parametrów jazdy daje oszczędności nawet do 15% zużytego paliwa, nie licząc kosztów związanych z dodatkowymi naprawami samochodu.
Jak kierowcy wykonują swoją pracę? Jak często handlowcy odwiedzają klientów? Jak długo trwają te wizyty? Czy postoje samochodów nie są zbyt długie? Jak weryfikować jazdę w godzinach pracy? Jak kierowca korzysta z pojazdu w czasie wolnym?
System precyzyjnie określa miejsce oraz moment uruchomienia i zatrzymania pojazdu. Umożliwia porównanie zgodności przebytej trasy z wyznaczonym harmonogramem zadań (termin i cel jazdy). Dane te na bieżąco są archiwizowane, tak by w każdym momencie można było do nich powrócić. Naniesienie na mapę adresów stałych Klientów pozwala na szybką analizę raportów i porównanie czy częstotliwość i czas trwania wizyty są optymalne. Zestawienie czasu postojów na rampach przeładunkowych, portach załadunkowych pozwoli, na zoptymalizowanie czasu wyjazdu, trasy przejazdu i możliwości wyznaczenia dodatkowych kursów przewozowych. Kontrola i dynamiczne reagowanie na zmieniające się warunki skraca czas pracy kierowcy, co jednocześnie zwiększa jej efektywność i zwiększa terminowość wykonywanych zadań o około 20%.
Który kierowca jedzie samochodem? Czy kierowca nie przekracza norm związanych z czasem pracy? Za pomocą identyfikatorów (pastylek Dallas czy wykorzystywanych w tachografach cyfrowych kart kierowców) rozróżniamy, który kierowca jedzie samochodem, który odpoczywa i czy czas jego pracy zgodny jest z aktualnymi przepisami. W wielu przypadkach identyfikacja odbywa się za pomocą karty kierowców, dlatego możliwe są dokładne zestawienia czasu pracy, czasu odpoczynku, czasu jazdy itd. jak również ostrzeganie o przekroczeniach norm. Taki nadzór zwiększa dyscyplinę pracy i wpływa na zwiększenie wydajności nawet o 35%.
Jaki jest nacisk na oś i rozłożenie wagi przewożonego ładunku? Czy monitorujesz otwarcie drzwi, klap? Czy monitorujecie wyłączenie oraz włączenie dodatkowych elementów pojazdu jak zawory spustowe czy pompa paliwowa?
System umożliwia stałą kontrolę wagi załadunku prezentując nacisk na oś pojazdu. Pozwala to zoptymalizować koszty użytkowania pojazdu (właściwy dobór transportu do masy załadunku). Ogranicza także zagrożenia ruchu drogowego związane z nierównomiernym rozłożeniem ładunku i pozwala bez zbędnych kłopotów przejść kontrolę ruchu drogowego. System umożliwia podłączenie ośmiu różnych czujników w szczególności odpowiedzialnych za zabezpieczenie przestrzeni ładunkowej i pojazdu. W szczególnych wypadkach System umożliwia zdalne unieruchomienie silnika, co praktycznie zmniejsza prawdopodobieństwo kradzieży. Raporty przedstawiają informacje o miejscu i czasie załączenia się czujników, więc dokładnie wiemy czy we właściwym miejscu i czasie miało miejsce otwarcie przestrzeni ładunkowej, uruchomienie pompy ssącej, otwarcie zaworów spustowych itd. zastosowanie czynników kontroli powoduje zmniejszenie ryzyka utraty ładunku i pojazdu, kosztów utrzymania pojazdu minimum o 30%, wzrost bezpieczeństwa pracowników, pojazdu i ładunku o 45%.
Czy chcesz natychmiast otrzymywać informację o nieplanowanych otwarciach ładunkowych, drzwi samochodu? Konieczności udzielenia pomocy dla kierowcy? Uszkodzeniach, nietypowej pracy pojazdu? Przekroczeniu prędkości przez pojazd? Pracy poza wyznaczonym terenem?
System jest przyjazny dla Użytkownika. Nie ma potrzeby osobistego śledzenia aplikacji przez całą dobę. Elastyczny, dowolnie definiowany układ alertów w szczególnie ważnych przypadkach przesyła informacje za pomocą wiadomości SMS. Zestawienia powiadomień w postaci raportów przesyłane są na wskazany adres e-mail. Umożliwia to ich analizę w dogodnym dla Użytkownika momencie.
Alerty między innymi przedstawiają:
- bieżące czynności kierowcy (przekroczenie prędkości, obroty silnika, nacisk na pedał gazu).
- miejsce przebywania pojazdu (w wydzielonej strefie, czy miejscu – pobyt u Klienta).
- alerty związane z bezpieczeństwem kierowcy przewożącego ładunek lub pojazdu.
- stan techniczny pojazdu(niski poziom napięcia w akumulatorze, uszkodzenie silnika, niskie ciśnienie oleju czy niski poziom oleju).
Jakie jest całkowite zużycie paliwa, średnie spalanie, średnia prędkość? Czy dostęp do raportów jest w dowolnym momencie? Czy kierowca wykonywał zadania na danym terenie i czy odwiedzał wskazanych Klientów?
IRGA GPS posiada też szerokie możliwości tworzenia raportów:
- przebyte trasy, czas i miejsce postoju, ilość przejechanych kilometrów.
- tankowanie, zużycie paliwa, średnie zużycie paliwa.
- prędkość jazdy, obroty silnika, nacisk na pedał gazu, nacisk na oś samochodu.
- alerty stanu sygnałów wejściowych.
Precyzyjne raporty generowane za dowolny okres (godziny, dni, miesiące), pozwalają ocenić
wykorzystywanie pojazdów i wyliczyć koszty z nimi związane. Raporty pozwolą na optymalizację ruchu
transportowego zwiększenie wydajności, poprawią obsługę Klientów zwiększają bezpieczeństwo
przewożonego mienia. Dane przechowywane są na serwerze przez okres minimum sześciu miesięcy,
a dostęp do nich jest możliwy 24 godziny na dobę.
W tabeli poniżej przedstawione są informacje, które mogą być pobierane za pomocą modułu CAN w zależności od modelu pojazdu:
Dostępne informacje w samochodach pobierane poprzez moduł CAN | |||
Lp. | Model samochodu | Informacje podstawowe | Dodatkowe informacje dostępne w zależności od modelu i wyposażenia pojazdu |
1 | Samochody ciężarowe |
-sygnał "silnik włączony" -łączny przebieg z zegarów -obroty silnika -poziom paliwa -łączne zużycie paliwa -nacisk na pedał gazu -prędkość pojazdu -czas jazdy -łączny czas pracy silnika -temperatura silnika - temperatura oleju - dane z tachografu - nacisk na oś |
Dodatkowo będą się wyświetlać wybrane kontrolki z zegarów ( hamulec ręczny, tempomat, numer kart kierowców z tachografu) |
2 | Samochody dostawcze i osobowe |
-sygnał "silnik włączony" -łączny przebieg z zegarów -obroty silnika -poziom paliwa -łączne zużycie paliwa -nacisk na pedał gazu -prędkość pojazdu -czas jazdy -łączny czas pracy silnika -temperatura silnika - temperatura oleju - dane z tachografu - nacisk na oś |
Dodatkowo będą się wyświetlać wybrane kontrolki z zegarów (drzwi, światła, hamulec ręczny, zamek centralny, pasy bezpieczeństwa, kontrolka poduszek powietrznych, ogrzewanie postojowe, usterka silnika, pedał sprzęgła lub hamulca, wsteczny bieg, niski poziom płynu chłodniczego lub hamulcowego, licznik podróży, tempomat) |