Ciężarówki z nadmiarem ładunku na wadze ITD
Ponad 8 ton za dużo ważyła ciężarówka przewożąca betonowe szamba. Z kolei o prawie 3 tony przekraczał dopuszczalną normę samochód dostawczy w złym stanie technicznym. Oba przeładowane pojazdy wycofała z ruchu kujawsko-pomorska Inspekcja Transportu Drogowego.
3-osiowa ciężarówka z dwoma dużymi betonowymi zbiornikami zwróciła uwagę inspektorów kontrolujących pojazdy na odcinku krajowej „dziesiątki” w Trzeciewnicy koło Nakła nad Notecią. Już z daleka widać było, że ciężarówka jest znacznie przeładowana. Ważenie pojazdu tylko potwierdziło przypuszczenia załogi patrolu ITD. Rzeczywista masa całkowita ciężarówki z ładunkiem wynosiła 34,3 tony. Zgodnie z przepisami pojazd z ładunkiem nie powinien przekroczyć 26 ton. Auto zostało przeciążone o 8,3 tony.
Wobec przedsiębiorcy z województwa mazowieckiego toczy się postępowanie administracyjne. Przewoźnikowi i jednocześnie producentowi szamb grozi 15 tysięcy złotych kary za poruszanie się po drogach publicznych znacznie przeciążonym pojazdem. Skontrolowana ciężarówka mogła odjechać dopiero po zdjęciu nadmiaru ładunku na inny pojazd.
Z kolei inny patrol kujawsko-pomorskiej ITD zatrzymał na odcinku autostrady A1 koło Grudziądza przeładowany samochód dostawczy, w dodatku w złym stanie technicznym. Pojazd był przechylony, co wskazywało na nadmiar ładunku lub awarię zawieszenia. W trakcie ważenia okazało się, że auto o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w rzeczywistości ważyło z ładunkiem blisko 6,5 tony.
W tym przypadku zastrzeżenia inspektorów wzbudziło nie tylko przekroczenie dopuszczalnej ładowności pojazdu o prawie 300 procent. Sporo do życzenia pozostawiała również sprawność techniczna auta. Pojazd miał nadmiernie zużyte opony, niesprawny hamulec postojowy, a z silnika i mostu napędowego wyciekały płyny eksploatacyjne.
Kierowca „dostawczaka” został ukarany mandatami i otrzymał zakaz dalszej jazdy z miejsca kontroli ITD. Oprócz tego inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu z powodu złego stanu technicznego.
Ważenie pojazdów jest jednym z priorytetowych zadań inspektorów ITD w całej Polsce. Przeciążone auta powodują szybszą degradację nawierzchni jezdni oraz stwarzają niebezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przeładowany pojazd jest niestabilny, a jego droga hamowania wydłuża się pod naporem ciężaru.
- Gospodarka
- Eksport
- Współpraca z zagranicą
- Finanse, podatki, pieniądze
- Fundusze europejskie, dofinansowywanie inwestycji
- Informacje warte uwagi
- Budownictwo
- Rolnictwo, artykuły spożywcze
- Rozwój regionalny, inwestycje w Polsce
Transport drogowy
Ciężarówki z nadmiarem ładunku na wadze ITD
Źródło: https://www.gitd.gov.pl
Zobacz również:
Przed rozpoczęciem eksportu, jakie czynniki warto przemyśleć?
Selekcja produktów eksportowych to kluczowy element strategii eksportowej...
Jakie produkty spożywcze Polska eksportuje na rynki zagraniczne?
Oto główne i najważniejsze kategorie produktów spożywczych, które Polska eksportuje...
Polski eksport w styczniu i lutym 2024
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w styczniu - lutym 2024 r...
Czy Niemcy doceniają polskie produkty rolno-żywnościowe?
Niemieccy konsumenci wyraźnie doceniają bogactwo i świeżość polskich produktów rolno-żywnościowych...
Jakie PKB w Polsce za 2023 rok?
Jakie są wstępne szacunki dotyczące Produktu Krajowego Brutto (PKB) w roku 2023?
Pomoc
Jeżeli nie znalazłes poszukiwanego produktu, firmy, usługi lub wyniki wyszukiwarki nie są dla Ciebie satysfakcjonujące to napisz do nas czego szukasz lub potrzebujesz. Wyślemy twoje zapytanie bezpośrednio do zainteresowanych firm.
Napisz do nas